Εκπαιδευτικά προγράμματα για σχολεία

Όταν η Φρίντα γνώρισε τον Βαν Γκογκ

Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα: ΌταΝ η ΦρίνΤα Γνώρισε Τον ΒαΝΓκΟγΚ

Συγγραφή: Δήμητρα Κωτσιοπούλου, Γεωργία Μούσιου

Σκοποί του Προγράμματος είναι τα παιδιά:

α. Να προσεγγίζουν, να κατανοούν και να απολαμβάνουν το φαινόμενο της Τέχνης και να έχουν θετική στάση και συμπεριφορά απέναντι στα έργα τέχνης.

β. Να συνειδητοποιήσουν τη σημασία της συνεργασίας τους με τα άλλα παιδιά για την επίτευξη ομαδικών και συλλογικών έργων, να ασκήσουν και να καλλιεργήσουν την επιμονή και υπομονή, την προσοχή και την παρατηρητικότητά τους, καθώς και τη φαντασία και δημιουργικότητά τους.

Ειδικότεροι στόχοι είναι τα παιδιά:

α. Να γνωρίσουν τη ζωή και το έργο των μεγάλων ζωγράφων Βίνσεντ Βαν Γκογκ και Φρίντα Κάλο 

β. Να παρατηρούν έργα των ζωγράφων και να εκφράζουν τις ιδέες και τα συναισθήματα τους με συμβολικές εικόνες γ. Να αναγνωρίζουν βασικά στοιχεία της τεχνοτροπίας τους
δ. Να παρατηρούν, να ερευνούν, να πειραματίζονται και να αξιοποιούν τις δυνατότητές τους στο χειρισμό απλών υλικών και μέσων δημιουργώντας εικαστικά έργα των ζωγράφων

Μεθοδολογία:

Κουκλοθέατρο, Εμψύχωση Κούκλας, Αφήγηση, Εργασία σε μικρές ομάδες, Artfull Thinking

Χρόνος:

60 λεπτά

Μέγεθος Ομάδας:

25 παιδιά

Περιεχόμενο προγράμματος:
Ντιγκ, Ντογκ! Το ρολόι κτυπάει δώδεκα φορές! Κάτι παράξενο όμως συμβαίνει μέσα στην Πινακοθήκη! Είναι δυνατόν να ζωντανεύουν οι πίνακες, να μιλούν και να χορεύουν; Κι αυτά τα ηλιοτρόπια ποιος τα άφησε μπροστά στην Φρίντα Κάλος; Από ποιον να είναι άραγε αναρωτιέται;

Τα παιδιά μέσα από μια αλληλεπιδραστική διαδικασία θα γνωρίσουν τη ζωή και το έργο των δύο μεγάλων ζωγράφων και θα εμπλακούν σε εικαστικές δημιουργικές δράσεις που στόχο έχουν να γνωρίσουν στοιχεία από τη ζωή των δύο μεγάλων ζωγράφων, να μυηθούν στην τεχνοτροπία τους και να εκφραστούν δημιουργικά εμπνευσμένα από το έργο τους.